Воркшоп асистентів вчителів інклюзивних класів закладів загальної середньої освіти

 

На платформі ZOOM відбулась зустріч працівників комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Ратнівської селищної ради з асистентами вчителів інклюзивних класів закладів загальної середньої освіти. До воркшопу долучилися 46 педагогів Ратнівської, Велимченської, Забродівської, Самарівської територіальних громад.

СПІЛКУЮЧИСЬ ОНЛАЙН ПЕДАГОГИ РОЗШИРИЛИ ТА ПОГЛИБИЛИ ФАХОВУ КОМПЕТЕНТНІСТЬ РОЗГЛЯДАЮЧИ НАСТУПНІ ПИТАННЯ:

·         Олена Рудчик, директор ІРЦ, зупинилася на методичних рекомендаціях Міністерства освіти і науки України щодо організації освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами (ООП) в умовах дії правового режиму воєнного стану. Зауважила, що важливо забезпечити продовження здобуття освіти такими дітьми із створенням всіх необхідних умов з наданням психолого-педагогічного супроводу та корекційно-розвиткових послуг, саме роль асистента вчителя в умовах дистанційного навчання значно посилюється. Директор наголосила на тому, що одним із пріоритетів закладу освіти має бути повсякденна психологічна допомога та емоційна підтримка учасників освітнього процесу.

·         Світлана Шиманська, асистент вчителя ЗОШ І-ІІІ ступеня №2 смт Ратне ім. М. Заліпи, продемонструвала орієнтовний перелік документації асистента вчителя та розповіла присутнім про особливості її ведення. Наголосила, що в умовах дистанційного навчання асистент вчителя продовжує виконувати свої функції, визначені у посадовій інструкції, а також виконувати функції відповідно до примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини.

·         Наталія Приймачук, асистент вчителя Самари-Оріхівського ліцею Самарівської сільської ради, розповіла про співпрацю асистента вчителя з педагогічними працівниками та як забезпечує єдність вимог до виконання освітньої програми і реалізацію індивідуальної програми розвитку дитини з ООП з використанням технологій дистанційного навчання.

·         Вікторія Трофімук, асистент вчителя Річицького ліцею Забродівської сільської ради, ознайомила колег з організацією психолого-педагогічного супроводу осіб з ООП у закладі освіти. Презентувала досвід ліцею щодо створення інклюзивного освітнього простору та надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг здобувачам освіти з ООП.

·         Тетяна Юрчик, фахівець (консультант) ІРЦ, наголосила на тому, що нова реальність сьогодення вимагає від нас емоційної стійкості, тому забезпечення стабільного психологічного стану та психічного здоров’я всіх учасників освітнього процесу під час військових дій є вкрай важливим. Запропонувала педагогам психологічні хвилинки, техніки та вправи, які допоможуть здобувачу освіти емоційно налаштуватися на урок, зняти емоційне напруження, відновити почуття безпеки та психоемоційного комфорту, впоратися зі стресом та його наслідками.

Сподіваємось, що отримані знання допоможуть педагогам організовувати якісний освітній процес дітей з особливими освітніми потребами попри воєнні дії в Україні.

Навчаємося - значить ПЕРЕМАГАЄМО.